Všeobecné obchodní podmínky

Naposledy upraveno: 9. 4. 2025

Tyto všeobecné obchodní podmínky („VOP“) upravují práva a povinnosti mezi Poskytovatelem a Kupujícím při prodeji digitálních produktů – zejména Notion šablon a souvisejících služeb – prostřednictvím webových stránek systematika.cz nebo jiných nástrojů (např. Notion Marketplace).

1. Poskytovatel

Poskytovatelem produktů nabízených na webu systematika.cz je:

Matěj Brož

IČ: 19393270

Sídlo: Husova 982, 35735 Chodov

E-mail: support@systematika.cz

Matěj Brož podniká jako fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku. Není plátcem DPH.

Poskytovatel vystupuje v právním vztahu ke Kupujícímu jako prodávající. V případě jakýchkoli dotazů, požadavků nebo reklamací je možné kontaktovat Poskytovatele prostřednictvím výše uvedené e-mailové adresy.

2. Nabízené produkty

Prostřednictvím webové stránky systematika.cz jsou nabízeny digitální produkty a související služby, které jsou rozděleny do následujících kategorií:

2.1 Notion šablony

Notion šablony představují digitální obsah – předpřipravené databáze, struktury a pracovní prostory vytvořené pro využití v aplikaci Notion. Tyto šablony jsou navrženy tak, aby pomohly jednotlivcům, týmům i firmám efektivněji řídit procesy, úkoly, projekty, nebo osobní organizaci.

Každá šablona je:

  • určena k individuálnímu použití Kupujícím,

  • poskytnuta ve formě duplikovatelného odkazu, který lze snadno přidat do vlastního Notion účtu,

  • nepřenosná, tj. není určena ke sdílení s dalšími osobami mimo Kupujícího,

  • doplněna o popis funkčnosti, vizualizaci a návod k použití (je-li uvedeno).

V rámci některých produktových balíčků může být šablona doplněna o bonusový obsah – např. návody, onboardingové checklisty, ukázkové pracovní postupy nebo další doplňky.

2.2 Předplatné

Předplatné je forma digitální služby, která umožňuje Kupujícím přístup k rozšiřujícím funkcím a obsahu. Nabízeny jsou čtyři varianty:

  • Čtvrtletní předplatné (Quarterly Access)

  • Půlroční předplatné (Semi-Annual Access)

  • Roční předplatné (Annual Access)

  • Doživotní přístup (Lifetime Access)

V rámci předplatného získá Kupující podle zvoleného plánu přístup zejména k těmto výhodám:

  • nové Notion šablony, které budou vydávány v průběhu platnosti předplatného,

  • aktualizace stávajících šablon (včetně nových funkcí, oprav a vylepšení),

  • zákaznickou podporu po dobu trvání předplatného,

  • přístup k exkluzivním materiálům, bonusovým workflow a komunitnímu obsahu (např. video tutoriály, návody, případové studie).

Předplatné se automaticky obnovuje dle frekvence vybraného plánu, pokud není Kupujícím zrušeno. O všech změnách souvisejících s předplatným je Kupující informován e-mailem.

3. Uzavření smlouvy a proces objednávky

3.1 Proces objednávky

Objednávka digitálních produktů probíhá prostřednictvím webového rozhraní dostupného na stránce systematika.cz nebo prostřednictvím externí platformy Notion Marketplace. Kupující si zvolí konkrétní produkt, vyplní objednávkový formulář a zvolí způsob platby.

Před odesláním objednávky je kupující povinen seznámit se s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP) a vyjádřit s nimi výslovný souhlas zaškrtnutím příslušného pole. Odesláním objednávky zároveň kupující žádá o okamžité dodání digitálního obsahu, čímž se výslovně vzdává práva na odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě (viz článek 7).

3.2 Uzavření smlouvy

Kupní smlouva mezi poskytovatelem a kupujícím je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím. Potvrzení o přijetí objednávky je vygenerováno automaticky po úspěšném dokončení objednávky.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná.

4. Cena a platební podmínky

4.1 Uvedení ceny

Ceny jednotlivých digitálních produktů a předplatných jsou vždy uvedeny na stránce konkrétního produktu. Uvedené ceny jsou konečné a jsou platné v okamžiku dokončení objednávky. Poskytovatel není plátcem DPH, pokud není výslovně uvedeno jinak.

4.2 Platební metody

Úhrada produktů a předplatného je možná prostřednictvím následujících bezhotovostních metod:

  • Platební kartou (Visa, Mastercard)

  • Apple Pay nebo Google Pay

  • Rychlým online bankovním převodem (pokud je aktivní)

  • Případně klasickým bankovním převodem (u vybraných produktů)

Platby jsou realizovány prostřednictvím zabezpečené platební brány Stripe. Platební údaje nejsou poskytovateli nikdy zpřístupněny, přenos dat je šifrovaný a zabezpečený.

4.3 Opakovaná platba u předplatného

U předplatitelských plánů (čtvrtletní, půlroční, roční) je platba obnovována automaticky vždy po uplynutí fakturačního období. Kupující je předem informován o datu další platby e-mailem.

Automatické obnovení lze kdykoli zrušit prostřednictvím odkazu v e-mailu nebo podle pokynů uvedených v potvrzení objednávky.

5. Dodání digitálních produktů

5.1 Způsoby doručení

Zakoupené digitální produkty jsou doručovány jedním z následujících způsobů:

  • Notion Marketplace – pokud je nákup uskutečněn prostřednictvím této platformy, dojde k okamžitému zpřístupnění zakoupené šablony po úhradě.

  • E-mailem – v případě nákupu přes web systematika.cz je kupujícímu na zadanou e-mailovou adresu automaticky zaslán odkaz ke zkopírování Notion šablony do vlastního účtu.

5.2 Doba dodání

Dodání digitálních produktů probíhá bezprostředně po úspěšném přijetí platby, zpravidla do několika minut. V případě technických potíží může být doba prodloužena, nejvýše však o 24 hodin.

5.3 Přístup u předplatného

U předplatných je přístup k obsahu (nové šablony, aktualizace, podpůrné materiály) aktivní po celou dobu trvání zaplaceného období. V případě neuhrazení další platby bude přístup pozastaven.

6. Licence a autorská práva

6.1 Udělení licence

Zakoupením digitálního produktu nebo předplatného získává kupující osobní, nepřenosnou, nevýhradní a časově neomezenou licenci k užívání zakoupeného obsahu pro vlastní potřebu. Tato licence se vztahuje výhradně na uživatele, který produkt zakoupil.

Licence neopravňuje k:

  • dalšímu šíření nebo zpřístupnění obsahu třetím osobám,

  • prodeji, přeprodeji či pronájmu obsahu,

  • publikování nebo prezentaci obsahu jako vlastního díla,

  • žádným úpravám, které by porušovaly původní autorské právo.

6.2 Omezení licence

Obsah zakoupený prostřednictvím webu systematika.cz nebo Notion Marketplace nesmí být dále kopírován, nahráván, zveřejňován ani distribuován bez výslovného předchozího písemného souhlasu poskytovatele.

V případě porušení licenčních podmínek:

  • zaniká licence okamžikem porušení,

  • poskytovatel si vyhrazuje právo na vymáhání náhrady škody,

  • může být uplatněn právní postup včetně soudního řízení.

6.3 Autorská práva

Veškerý obsah digitálních produktů, včetně textů, grafiky, struktury šablon i doprovodných materiálů, je chráněn podle zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Vlastníkem autorských práv je Matěj Brož, pokud není výslovně uvedeno jinak.

7. Odstoupení od smlouvy

7.1 Ztráta práva na odstoupení

Vzhledem k povaze prodávaných produktů (digitální obsah dodávaný elektronicky) není možné uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů podle § 1829 občanského zákoníku, pokud:

  • kupující výslovně souhlasil s dodáním digitálního obsahu před uplynutím této lhůty,

  • kupující byl poučen o tom, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

7.2 Výslovný souhlas

Odesláním objednávky a zaškrtnutím příslušného políčka při nákupu vyjadřuje kupující výslovný souhlas s okamžitým dodáním digitálního produktu. Tímto potvrzuje, že si je vědom ztráty možnosti odstoupení od smlouvy.

7.3 Předplatné

Výše uvedené se vztahuje také na předplatitelské plány, neboť i v jejich případě dochází k okamžitému zpřístupnění obsahu. V souladu s § 1837 písm. l) NOZ spotřebitel nemá právo na vrácení peněz za již aktivované předplatné.

8. Reklamační řád

8.1 Právo na reklamaci

Kupující má právo uplatnit reklamaci v případě, že:

  • zakoupený produkt neodpovídá popisu uvedenému na webu,

  • produkt není technicky funkční nebo přístupný.

Reklamace se uplatňuje prostřednictvím e-mailu na adrese: support@systematika.cz. V reklamaci je nutné uvést: číslo objednávky, popis problému a preferovaný způsob vyřízení.

8.2 Vyřízení reklamace

Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. O průběhu a výsledku reklamace bude kupující informován e-mailem. V případě oprávněné reklamace může kupující požadovat:

  • opravu vadného přístupu (např. nový odkaz, obnovení přístupu),

  • přiměřenou slevu z ceny,

  • nebo vrácení peněz, pokud nelze vadu odstranit.

8.3 Omezení odpovědnosti

Reklamaci není možné uplatnit z těchto důvodů:

  • subjektivní nespokojenost s obsahem (např. “očekával jsem něco jiného”),

  • technické problémy způsobené na straně kupujícího (např. nefunkční e-mail, nedostatek přístupu do Notion),

  • neznalost používání nástroje Notion nebo jiných externích služeb.

9. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

9.1 Možnost řešení sporů bez soudu

Kupující, který je spotřebitelem, má právo využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu vyplývajícího ze smlouvy uzavřené s poskytovatelem.

Subjektem příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je:

Česká obchodní inspekce (ČOI)

Štěpánská 15, 120 00 Praha 2

Web: www.coi.cz

Řešení se zahajuje na návrh spotřebitele a pouze v případě, že se spor nepodařilo vyřešit přímo s poskytovatelem. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo u poskytovatele poprvé.

9.2 Platforma pro online řešení sporů

Spotřebitel může rovněž využít platformu pro online řešení sporů zřízenou Evropskou komisí, která je dostupná na adrese:

https://ec.europa.eu/consumers/odr

Tato platforma je určena pro řešení přeshraničních sporů mezi spotřebiteli a podnikateli z různých zemí EU.

10. Závěrečná ustanovení

10.1 Rozhodné právo

Tyto Všeobecné obchodní podmínky se řídí právním řádem České republiky. Veškeré právní vztahy vznikající mezi poskytovatelem a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a dalšími platnými právními předpisy.

10.2 Jazyk smlouvy

Kupní smlouva a veškeré související dokumenty včetně těchto obchodních podmínek jsou uzavírány v českém jazyce.

10.3 Salvátorská klauzule

Pokud by se některé ustanovení těchto VOP stalo nebo bylo shledáno neplatným nebo neúčinným, nebude to mít vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení. Neplatné nebo neúčinné ustanovení bude nahrazeno ustanovením, které svým významem nejvíce odpovídá účelu nahrazovaného ustanovení.

11. Změny Všeobecných obchodních podmínek a licenčních ujednání

11.1 Právo na změnu

Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto Všeobecné obchodní podmínky a licenční podmínky kdykoli jednostranně změnit nebo doplnit, zejména v reakci na:

  • legislativní změny,

  • technický vývoj produktů,

  • rozšíření nabídky služeb,

  • potřebu větší právní jistoty.

Aktuální znění VOP je vždy dostupné na webových stránkách systematika.cz.

11.2 Účinnost změn

a) Nové objednávky

Na všechny nové objednávky se vztahuje vždy aktuálně platné znění obchodních podmínek účinné v okamžiku uzavření smlouvy.

b) Předplatné

U produktů s opakovaným plněním (předplatné) vstupují změny v platnost po uplynutí aktuálního fakturačního období, během kterého byl zákazník na změnu upozorněn alespoň 14 dní předem (např. e-mailem).

Pokud zákazník se změnami nesouhlasí, má možnost předplatné neobnovit. Pokračováním v užívání předplatného po účinnosti změn vyjadřuje zákazník souhlas s novým zněním VOP.

11.3 Změny licencí

Licenční ujednání mohou být aktualizována zejména v případech, kdy dochází ke změně v:

  • rozsahu udělených práv,

  • technických podmínkách užívání produktů,

  • způsobu doručování produktů.

Zákazník bude o těchto změnách vždy informován předem. V případě, že s novými podmínkami nesouhlasí, zůstává mu zachována licence dle původních podmínek platných v době uzavření smlouvy, není-li výslovně uvedeno jinak.

V případě porušení licenčních ujednání může poskytovatel licenci okamžitě zrušit, a to bez náhrady.